Nieuwsbrief 2018-4

Morgen is het alweer zover, de 7e rit van dit seizoen. Deze keer van de hand van Noël en met een start in het midden van het land, Nieuwegein. Dus, leg je doorwaaipak vast klaar en zorg voor voldoende water voor onderweg. Zorg dat je op tijd bent zodat we i.v.m. de warmte op tijd kunnen vertrekken.

Op 24 juni jl. reden we ook al een rit van Noël, met een start in Eemnes. Deze keer verscheen er ook een nieuw gezicht aan de start. Helaas heb ik geen gegevens van hem, dus misschien wil iemand deze nieuwsbrief naar hem doorsturen.  Vanuit Eemnes reden we in drie groepen over mooie weggetjes (dat kan je wel aan Noël overlaten) naar de lunchstop in Elburg.

Na een gezellige lunch gingen we voort totdat we op een zeker moment een samenscholing van motorrijders zagen. In eerste instantie dachten we natuurlijk meteen aan een knokpartij tussen de ATV hooligans en een rivaliserende tour bende. Snel stapten we van onze motoren, pakten de boksbeugels en vlindermessen uit de zijkoffers en gingen strijdlustig op de groep af. Dichterbij gekomen zagen we dat het niet om een partijtje knokken ging maar om een pechgeval; de Varadero van Nienke en Peter had panne. De ATV vrienden sloegen aan het ‘technisch prutsen’ om het zadel te verwijderen. Waarom zou iemand onderweg z’n zadel eraf willen halen?  De ‘deskundige omstanders’ vertelden dat de accu alleen te bereiken was door het zadel eraf te halen. Nog even werd voorgesteld om het probleem met grof geweld te lijf te gaan maar dat was bij nader inzien toch niet zo’n goed idee. Kortom, Nienke en Peter konden niet meer verder en de ANWB werd gebeld. Helaas kon die ook niets uitrichten en werd de Varadero, met berijders en al, afgevoerd.

Tijdens dit oponthoud gingen diverse mensen maar alvast richting het eindpunt in Mendel en anderen gingen maar gelijk richting huis.

Op 15 juni jl. had Leen, inmiddels beroemd om zijn verassende routes, iets moois georganiseerd in de buurt van Rotterdam. Deze keer inclusief lunch en een rondleiding, door een student civiele techniek, bij de Maeslantkering. Dat de rondleiding überhaupt kon plaatsvinden was bijzonder omdat het keringhuis tijdelijk was gesloten vanwege de crisisopvang van, met olie besmeurde, zwanen.

De rondleiding was zeer interessant en we hoorden van alles over het ontwerp en de werking van de Maeslantkering. Ook vertelde de gids dat de bolscharnieren (met een doorsnede van 10 m en een gewicht van 680 ton) gemaakt zijn in de Skoda fabriek in Tsjechië omdat dit het enige bedrijf is wat zulke grote bolscharnieren kan maken. Als de Tsjechen inderdaad technisch zo goed zijn, geldt dat misschien ook wel voor hun motoren. We kunnen als ATV vrienden dan ook overwegen om onze brommers in te ruilen voor retro Jawa’s.

Inmiddels is de tijdelijke zwanenopvang gesloten en is het keringhuis weer open voor het publiek. Op 9 september a.s. wordt de jaarlijkse ‘functioneringssluiting’ uitgevoerd. Kijk voor details even op www.portofrotterdam.com/nl/havenkrant/havenkrant-online-extra/proefsluiting-maeslantkering.

Voor degenen die de route van Leen nog niet hebben gereden is dit misschien een leuk uitje.

Allemaal verder nog een fijne avond en hopelijk tot morgen in Nieuwegein.

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur van de Allroad Tour Vrienden

Renée Koster – Secretaris            

secretarisvv@gmail.com

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: